VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
společnosti Mc TREE a.s., IČO: 25071939, se sídlem Praha 9, Živanická 26, PSČ: 19017,
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. B 4246 (dále
jen „prodávající“), pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na
internetové adrese:
(dále jen „internetový obchod“).
I.
ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) se řídí právním řádem České
republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský
zákoník“), a upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 občanského zákoníku vzájemná
práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále
jen „kupní smlouva“) uzavírané prostřednictvím internetového obchodu mezi prodávajícím a
fyzickou osobou (podnikatelem nebo spotřebitelem) či právnickou osobou (dále jen
„kupující“).
Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením kupní smlouvy seznámil
s těmito VOP, jejichž nedílnou součást tvoří sdělení před uzavřením kupní smlouvy. Kupující
dále bere na vědomí, že dle ustanovení § 1751 občanského zákoníku jsou tyto VOP nedílnou
součástí každé kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím.
II.
VYMEZENÍ POJMŮ
Spotřebitelem je každý, kdo mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec
samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím, nebo s ním jinak
jedná.
Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou
činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem
dosažení zisku. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy
související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samotném výkonu svého
povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Podnikatelem se
pro účely VOP rozumí ten, kdo jedná v souladu s předchozí větou v rámci své podnikatelské
činnosti. Uvede-li kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že pro
něj platí pravidla uvedená ve VOP určená pro podnikatele a že se na něj nevztahují pravidla
uvedená ve VOP určená pro spotřebitele.
Kupní smlouvou je smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím, jejímž předmětem je
převod vlastnického práva ke zboží zveřejněnému v internetovém obchodě. Kupní smlouva
se uzavírá v českém jazyce. Kupní smlouva je po uzavření archivována pouze po dobu
nezbytně nutnou pro realizaci práv a povinností smluvních stran, přičemž po tuto dobu je
možné ji na písemnou žádost spotřebitele zpřístupnit. VOP jsou nedílnou součástí kupní
smlouvy.
Místem plnění ze všech smluvních vztahů uzavřených mezi prodávajícím a kupujícím jsou
Lázně Toušeň, Hlavní 238, PSČ 250 89.
1 / 19
III.
SDĚLENÍ PŘED UZAVŘENÍM KUPNÍ SMLOUVY
Prodávající sděluje, že:
a)
náklady na prostředky komunikace na dálku si hradí kupující sám a tyto se neliší od
základní sazby (v příp. internetového i telefonického připojení dle podmínek operátora
kupujícího, prodávající si neúčtuje žádné další poplatky, to se netýká příp. smluvní
přepravy);
b)
požaduje úhradu kupní ceny před převzetím plnění kupujícím od prodávajícího, příp.
povinnost zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu se týká požadavků kupujícího na
poskytnutí specifických služeb, jsou-li vyžadovány a poskytovány;
c)
ceny zboží a služeb jsou v internetovém obchodu uváděny v české měně a jsou
konečné, tedy včetně DPH, jehož výše odpovídá příslušným právním předpisům
účinným v okamžiku uzavření kupní smlouvy, včetně veškerých poplatků stanovených
zákonem, nicméně náklady na dodání zboží nebo služby se liší podle zvolené metody
a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady; v případě, že se DPH do uzavření kupní
smlouvy, popř. do odeslání zboží změní, je kupující s přihlédnutím k druhu platby
zvolené kupujícím povinen uhradit nedoplatek kupní ceny;
d)
grafické znázornění zboží je pouze informativního a ilustrativního charakteru a nemusí
odpovídat skutečné podobě věci;
e)
kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím bude uzavřena v českém jazyce;
f)
v případě, že spotřebitel má stížnost, může tuto uplatnit na e-mailovou adresu
, příp. se lze obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního
dozoru;
g)
v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 524/2013 ze dne 21. 5. 2013,
je spotřebitel oprávněn využít k řešení svého sporu s prodávajícím platformu Evropské
Komise pro řešení sporů on-line, která je dostupná na internetových stránkách https://
webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=CS.
Kontaktním
místem je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská
567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz;
h)
kontaktní e-mailovou adresou prodávajícího je
IV.
OBJEDNÁVKA
Veškerá prezentace zboží umístěná v internetovém obchodě je informativního charakteru a
prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Vystavení zboží na
webové stránce není nabídkou ve smyslu ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
Nabídku k uzavření kupní smlouvy kupující uskuteční odesláním vyplněné objednávky v
rámci internetového obchodu elektronickou cestou (dále jen „Objednávka“). Za řádně
vyplněnou Objednávku se považuje objednávka učiněná prostřednictvím objednávkového
formuláře v rámci internetového obchodu, v níž kupující uvede všechny povinné údaje, které
budou pravdivé, úplné a jinak nezkreslené. Za povinné údaje se považuje zejména, nikoli však
2 / 19
výhradně jednoznačná identifikace kupujícího, množství a druh zboží, dodací adresa a e-
mailová adresa kupujícího. Kupující odpovídá za jakoukoli újmu vzniklou v důsledku
poskytnutí údajů, které nejsou pravdivé, úplné a jinak nezkreslené.
Objednávka je nabídkou na uzavření kupní smlouvy a je pro kupujícího závazná okamžikem
jejího odeslání. Odesláním Objednávky se kupující zavazuje uhradit kupní cenu zboží
v případě, že bude s prodávajícím uzavřena kupní smlouva. Před odesláním Objednávky je
kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do Objednávky kupující vložil, a to i
s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do
Objednávky. Údaje uvedené v Objednávce jsou prodávajícím považovány za správné, pokud
se kupující a prodávající nedohodnou jinak.
Po obdržení Objednávky prodávající potvrdí její přijetí ve smyslu § 1827 odst. 1 občanského
zákoníku prostřednictvím e-mailu (dále jen „Potvrzení“). Toto Potvrzení není akceptací
návrhu na uzavření smlouvy a slouží výhradně k informování kupujícího, že Objednávka byla
prodávajícímu doručena.
V případě, že po přijetí Objednávky od kupujícího dojde k vyprodání zboží, kterého se
Objednávka týká (částečně či zcela) nebo pokud dojde ke změně kupní ceny zboží,
prodávající o této skutečnosti e-mailem informuje kupujícího za účelem sjednání dalšího
postupu.
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění
samotné Objednávky nese kupující.
V.
UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
Kupní smlouva je mezi kupujícím a prodávajícím uzavřena okamžikem, kdy je kupujícímu
doručeno výslovné a samostatné potvrzení prodávajícího o přijetí řádné Objednávky bez
výhrad (tzn. akceptace Objednávky), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu na jeho e-mail
uvedený v Objednávce (dále jen „Potvrzení o bezvýhradném přijetí“), které nelze
zaměňovat s Potvrzením majícím pouze informativní charakter. Přílohou Potvrzení o
bezvýhradném přijetí je také aktuální znění VOP (včetně veškerých jejich příloh). V případě,
že prodávající neodešle Potvrzení o bezvýhradném přijetí řádné Objednávky (akceptaci
nabídky) do 2 pracovních dnů od jejího odeslání kupujícím, má se za to, že nabídka nebyla
prodávajícím přijata, pokud mezi prodávajícím a kupujícím nebude dohodnuto jinak.
Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá zboží jako předmět koupě a
umožní mu nabýt vlastnické právo ke zboží, a kupující se zavazuje, že zboží převezme a
zaplatí za něj prodávajícímu kupní cenu.
Prodávající si v souladu s ustanovením § 2132 občanského zákoníku vyhrazuje vlastnické
právo ke zboží, a proto se kupující stane vlastníkem zboží teprve úplným zaplacením kupní
ceny. Nebezpečí škody na zboží však na kupujícího přechází již jeho převzetím.
V případě, že po uzavření kupní smlouvy, kdy zboží ještě nebylo dodáno kupujícímu, dojde
ke zvýšení kupní ceny zboží, prodávající o této skutečnosti bez zbytečného odkladu e-mailem
informuje kupujícího, který není spotřebitelem, a v případě, že kupující, který není
spotřebitelem, odmítne uhradit zvýšenou kupní cenu, kupní smlouva automaticky zanikne.
3 / 19
V případě zániku kupní smlouvy dle výše uvedeného ustanovení VOP vzniká kupujícímu
nárok výhradně na vrácení zaplacené kupní ceny nebo její části, nikoli však nárok na náhradu
jakékoli újmy v této souvislosti vzniklé, a to ve lhůtách a způsobem upraveným v těchto VOP
pro odstoupení od kupní smlouvy.
Vzniklou kupní smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě
zákonných důvodů, není-li ve VOP stanoveno jinak.
VI.
DODÁNÍ ZBOŽÍ
Prodávající kupujícímu odevzdá zboží, jakož i doklady, které se ke zboží vztahují, a umožní
kupujícímu nabýt vlastnického práva ke zboží v souladu s kupní smlouvou. Prodávající splní
povinnost odevzdat zboží kupujícímu, umožní-li mu nakládat s věcí v místě plnění a včas mu
to oznámí.
Má-li prodávající zboží odeslat, hradí náklady na přepravu a balné kupující. Výše nákladů
bude kupujícímu oznámena před odesláním Objednávky, a to v návaznosti na zvolený způsob
doručení. Prodávající splní svou povinnost odevzdat zboží kupujícímu následujícím
způsobem (a) kupujícímu, který není spotřebitel, předáním prvnímu dopravci k přepravě pro
kupujícího a umožní kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci, (b)
kupujícímu, který je spotřebitel, jakmile dopravce zboží předá kupujícímu.
Délka doručení zboží a cena dopravy závisí na způsobu dopravy, kterou si kupující v rámci
Objednávky zvolí. Nabízené způsoby dopravy závisí na aktuální dostupnosti služeb, jejich
kapacitě a vzdálenost místa dodání. V případě, že zvolený způsob dopravy nebude možný
nebo vhodný, je prodávající povinen o tom informovat kupujícího a dohodnout se s ním na
jiném způsobu dopravy.
Prodávající odevzdá kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení.
Dodá-li prodávající větší množství věcí, než bylo ujednáno, je kupní smlouva uzavřena i na
přebytečné množství, ledaže je kupující bez zbytečného odkladu odmítl.
Není-li ujednáno, jak má být zboží zabaleno, zabalí prodávající zboží podle zvyklostí; nejsou-
li, pak způsobem potřebným pro uchování zboží a jeho ochranu. Stejným způsobem opatří
prodávající věc pro přepravu.
Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje přebírané zboží, jeho úplnost a
nepoškozenost obalů. Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že
balení obsahuje vše, co obsahovat má.
Kupující je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky,
zejména počet a neporušenost obalu, podle přiloženého přepravního listu nebo dokumentu s
obdobným obsahem.
Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou.
Pokud kupující poškozenou zásilku převezme, je povinen poškození popsat v předávacím
protokolu dopravce. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně, nejpozději do 2
pracovních dnů, oznámit e-mailem a zaslat na adresu
, spolu s kopií
předávacího protokolu, kde je poškození či neúplnost zboží zaznamenáno.
4 / 19
Těmito ustanoveními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje spotřebitele
práva předmět koupě reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o
rozpor s kupní smlouvou.
VII.
KUPNÍ CENA
Kupující se zavazuje uhradit prodávajícímu kupní cenu zboží způsobem, který uvedl
v Objednávce, přičemž je oprávněn vybírat z následujících možností, pokud jsou tyto uvedeny
v internetovém obchodu:
a)
Dobírka - peníze za zboží platí kupující až při převzetí zboží od dopravce.
b)
Bankovní převod - po obdržení Objednávky (návrhu na uzavření smlouvy) zašle
prodávající kupujícímu výši kupní ceny, číslo účtu a variabilní symbol platby. Zboží
zaplatí kupující na bankovní účet prodávajícího před odesláním zboží, v opačném
případě nebude zboží odesláno, popř. předáno. Tento způsob úhrady kupní ceny je
považován za zálohovou platbu na kupní cenu. V případě tohoto způsobu platby je
závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na
účet prodávajícího.
c)
Platební karta - po vytvoření objednávky (návrhu na uzavření smlouvy) je kupující
přesměrován na bezpečnou platební bránu banky, kde kupující zadá potřebné údaje
pro platbu. Tento způsob úhrady kupní ceny je považován za zálohovou platbu na
kupní cenu.
d)
Hotově (osobní odběr) - cenu zboží zaplatí kupující v hotovosti při převzetí zboží na
místě sjednaném s prodávajícím (pobočce prodávajícího), a to po potvrzení
telefonicky nebo e-mailem ze strany prodávajícího, že zboží je na pobočce připraveno
skladem.
Prodávající si vyhrazuje právo omezit nebo rozšířit způsob úhrady kupní ceny dle povahy a
podmínek konkrétního smluvního vztahu, v takovém případě prodávající o této skutečnosti e-
mailem informuje kupujícího za účelem sjednání dalšího postupu.
Informace o době splatnosti kupní ceny a informace nezbytné k úhradě kupní ceny prodávající
zašle kupujícímu spolu s Potvrzením o bezvýhradném přijetí Objednávky (akceptací nabídky).
Splatnosti kupní ceny závisí na způsobu úhrady kupní ceny a nenastane později než
v okamžiku předání zboží kupujícímu.
Daňový doklad - fakturu obsahující základní údaje kupní smlouvy obdrží kupující se zbožím
nebo formou odkazu k jejich stažení zaslanou e-mailem na e-mailovou adresu, kterou kupující
uvede v Objednávce, nebo e-mailem na e-mailovou adresu, kterou kupující uvede
v Objednávce.
Veškeré ceny zboží včetně cen akčních platí do odvolání, vyprodání zásob nebo po dobu
časově určenou.
Kupující však bere na vědomí, že konečné ceny u produktů jsou uváděny po zaokrouhlení na
celé koruny v souladu s příslušnými právními předpisy, ve specifických situacích tedy může v
konečném součtu všech zakupovaných produktů dojít k nepatrné odchylce od takto uvedené
kupní ceny, toto je dáno právě v důsledku zaokrouhlením na celé koruny. Podrobný rozpis
kupní ceny na haléře je vždy uveden při zadávání Objednávky kupujícím.
5 / 19
Původní cena znamená cenu zboží, za níž předmětné zboží prodávající nabízel bez zohlednění
veškerých možných bonusů, marketingových kampaní na podporu prodeje a jiných slevových
akcích na jím provozovaném internetovém obchodě, nebo cenu nezávazně doporučenou
výrobcem či distributorem, přičemž bude zobrazena vždy ta z cen, která lépe reflektuje
cenovou hladinu daného výrobku na trhu.
Kupující bere na vědomí, že mohou nastat případy, kdy nedojde k uzavření kupní smlouvy
mezi prodávajícím a kupujícím, a to zejména v případě, kdy kupující objedná zboží za cenu
zveřejněnou omylem v důsledku chyby interního informačního systému prodávajícího.
Prodávající se v takovém případě zavazuje informovat kupujícího o takové skutečnosti.
Prodávající si vyhrazuje právo prohlásit kupní smlouvu za neplatně uzavřenou, pokud došlo
ke zneužití osobních údajů, zneužití platební karty apod., nebo z důvodu zásahu správního či
soudního orgánu, o takovémto postupu bude kupující neprodleně informován. Kupující bere
na vědomí, že v uvedených případech nemůže kupní smlouva platně vzniknout.
VIII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Zboží je vadné, nemá-li sjednané vlastnosti nebo vlastnosti uvedené v obecně závazném
právním předpise (dále jen „Vada zboží“). Za Vadu zboží se považuje i plnění jiné věci, než
byla sjednána v kupní smlouvě, nebo vady v dokladech nutných pro užívání věci.
Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí
škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá
vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.
Kupující je povinen zboží prohlédnout co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na zboží a
přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Nebezpečí škody přechází na kupujícího
převzetím zboží. Týž následek má, nepřevezme-li kupující zboží, ač mu s ním prodávající
umožnil nakládat.
Škoda na zboží, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího, nemá vliv na
jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající škodu způsobil porušením své
povinnosti. Prodlením kupujícího s převzetím zboží vzniká prodávajícímu právo zboží po
předchozím upozornění na účet kupujícího vhodným způsobem prodat poté, co kupujícímu
poskytl dodatečnou přiměřenou lhůtu k jeho převzetí. To platí i tehdy, prodlévá-li kupující s
placením, kterým je předání zboží podmíněno.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá
kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
a)
má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, které
prodávající nebo výrobce popsal, nebo které kupující očekával s ohledem na povahu
zboží či na základě reklamy jimi prováděné;
b)
se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se
zboží tohoto druhu obvykle používá;
c)
zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li
jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
d)
je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; a
e)
zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
6 / 19
Projeví-li se vada zboží v průběhu šesti měsíců od jeho převzetí, má se za to, že zboží bylo
vadné již při převzetí.
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř
měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak, to se však netýká:
a)
u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
b)
opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
c)
použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží
mělo při převzetí kupujícím; nebo
d)
vyplývá-li to z povahy zboží.
Spotřebitel bere na vědomí skutečnost, že jsou-li společně se zbožím poskytovány dárky, není
možné uplatnit právo z vady do 24 měsíců. Spotřebitel smí u těchto dárků uplatnit práva z
vadného plnění pouze do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Podnikatel není oprávněn u dárků
uplatnit práva z vadného plnění.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že
zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
Má-li zboží vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu
nebo o zboží použité, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
Je-li vadné plnění podstatným porušením kupní smlouvy, má kupující právo:
a)
na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
b)
na odstranění vady opravou věci;
c)
na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
d)
odstoupit od smlouvy.
Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného
odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu
prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní,
může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může
od kupní smlouvy odstoupit.
Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy. Je-li
vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo
na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové
zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající
nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné
obtíže.
Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od kupní smlouvy,
může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající
odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu
způsobit nepřiměřené náklady.
7 / 19
Neodstraní-li prodávající vadu zboží včas nebo vadu zboží odmítne odstranit, může kupující
požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od kupní smlouvy odstoupit. Provedenou volbu
nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží, nemůže-li
zboží vrátit v tom stavu, v jakém jej obdržel. To neplatí,
a)
došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží;
b)
použil-li kupující zboží ještě před objevením vady;
c)
nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo
opomenutím; nebo
d)
prodal-li kupující zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li jej, anebo pozměnil-
li zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co
ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití zboží
prospěch.
Neoznámil-li kupující vadu zboží včas, pozbývá právo odstoupit od kupní smlouvy.
Nemá-li věc vlastnosti stanovené v ustanovení § 2161 občanského zákoníku, může kupující
požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady
nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen
výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od kupní smlouvy. Je-li to však vzhledem
k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující
právo na bezplatné odstranění vady.
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou
dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Nebrání-li tomu povaha věci, lze
potvrzení nahradit dokladem o zakoupení zboží obsahujícím uvedené údaje.
Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu prodávající v písemné formě, kdy
právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání.
Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a
dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu,
platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při
dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání zboží.
Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné
vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší
počet vad. V takovém případě má kupující i právo od kupní smlouvy odstoupit.
Zboží nesmí být přepravováno jinak než nastojato, neboť zboží obsahuje komponenty plněné
olejem, který by se při jiném způsobu zacházení mohl dostat do chladicího okruhu a tím zboží
nenávratně poškodit. Kupující je při uplatnění reklamace povinen předat zboží čisté v souladu
s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a
příslušenství.
Kupující ke zboží přiloží kopii dokladu o koupi a zaplacení zboží, doklad o poskytované
záruce na zboží, podrobný popis vady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční
adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i vady zboží.
8 / 19
V případě, že koupě zboží u prodávajícího nebude prokázána, není prodávající povinen
reklamaci zboží akceptovat.
Kupující se zavazuje v případě reklamace poskytnout součinnost prodávajícímu. V případě
dodání nedostatečných podkladů nebo informací pro posouzení reklamace je prodávající
povinen bez zbytečného odkladu od uplatnění reklamace kupujícím, kupujícího informovat o
nutnosti doložení dalších podkladů nebo informací. V případě, že kupující nedodá
požadované podklady a neposkytne součinnost prodávajícímu, pak prodávající nebude
schopen reklamaci náležitě posoudit ani o ní rozhodnout. Po dobu prodlení kupujícího s
dodáním chybějících podkladů neběží prodávajícímu lhůty pro rozhodnutí a vyřízení
reklamace stanovené zákonem a tímto reklamačním řádem.
Reklamované zboží, které bude kupujícím zasláno na dobírku, nebude prodávajícím převzato.
Prodávající doporučuje přepravu vraceného zboží pojistit. Prodávající vydá kupujícímu
písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob
vyřízení reklamace je požadován, a to e-mailem bezprostředně po přijetí reklamace, v případě
osobního uplatnění je písemné potvrzení vydáno ihned.
Kupující si je vědom toho, že nedodá-li reklamované zboží včetně veškerého obdrženého
příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od kupní smlouvy bude kupujícímu
vrácena kupní cena ponížena o cenu nedodaného příslušenství.
Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu, která je uvedena kupujícím (v
reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady).
Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje
riziku zamítnutí reklamace.
Dále se práva z vadného plnění ani záruka nevztahují na poškození vzniklá:
a)
mechanickým poškozením zboží;
b)
elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou
běžných odchylek;
c)
používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo
výrobcem určeno;
d)
neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží;
e)
poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s
podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami;
f)
provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů;
g)
na zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li vada v
důsledku této úpravy;
h)
poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí;
i)
použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani na případné
škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé, a přitom nebylo
vyloučeno v přiloženém návodu k použití.
Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s výše uvedenými
podmínkami, kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím
deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému
způsobu užití zboží.
9 / 19
Prodávající nezaručuje plnou kompatibilitu zboží s jiným zbožím, pokud toto jiné zboží
nebylo schváleno prodávajícím nebo jehož funkčnost nebyla kupujícím výslovně požadována
v písemné objednávce, ledaže je taková kompatibilita u podobného zboží obvyklá a nebylo-li
prodávajícím u zboží výslovně uvedeno, že je dané zboží kompatibilní pouze s uvedeným
seznamem či není kompatibilní pouze s uvedeným seznamem.
Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží k reklamaci v případech, kdy reklamované zboží
a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky
bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.
Reklamaci spotřebitele včetně odstranění vady vyřídí prodávající bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Je-li kupující podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout a reklamaci včetně
odstranění vady vyřídit ve lhůtě 60 dnů ode dne uplatnění reklamace.
O vyřízení reklamace je kupující informován e-mailem či telefonicky, tímto okamžikem je
reklamace považována za vyřízenou. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a
způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace,
případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace je kupující
povinen předložit originál dokladu, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a musí
prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za
účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti.
Bez předložení některého z těchto dokladů může prodávající či jeho smluvní partner
odmítnout zboží vydat či proplatit dobropis.
V případě kladného vyřízení reklamace má spotřebitel právo na úhradu účelně vynaložených
nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako
nejmenší nutné, zejména se jedná o poštovné na zaslání zboží k reklamaci. K těmto nákladům
nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přepravy a další obdobné
náklady. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 1
měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění. Bude-li reklamace zamítnuta,
nese náklady na uplatnění reklamace (např. náklady na poštovné, dopravu) kupující sám.
Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem
reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co
obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od ode
dne, kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od
podání reklamace. V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním
dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží
ve výši 50,- Kč včetně DPH za každý den prodlení. Pokud si kupující nevyzvedne zboží
z vyřízené reklamace do 4 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si
prodávající právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
Bude-li reklamace zamítnuta a v případě, že kupující souhlasí s placenou opravou, bude
oprava účtována dle aktuálního platného ceníku daného autorizovaného servisu.
10 / 19
Před provedením placené opravy bude kupující informován o ceně opravy, jejím rozsahu a
době nutné k jejímu provedení, přičemž oprava bude provedena nejpozději do 60 dnů ode dne
následujícího po přijetí reklamovaného zboží prodávajícím. K provedení placené opravy lze
přistoupit jen po výslovném souhlasu kupujícího (resp. na základě uzavřené servisní smlouvy)
učiněném po informování dle předchozí věty.
Není-li kupující spotřebitelem a bude-li reklamace zamítnuta, bere kupující na vědomí, že je
prodávající oprávněn přefakturovat kupujícímu náklady autorizovaného servisu za
diagnostiku vady a dopravu dle ceníku daného autorizovaného servisu.
IX.
ZÁRUKA ZA JAKOST
Na zboží se vztahuje záruka podle záručních podmínek a lhůt uvedených v záručním listě
jednotlivých výrobků. Záruční doba běží od odevzdání zboží kupujícímu nebo ode dne
uvedeného v záručním listě, je-li tam uvedeno. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že
zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé
vlastnosti.
Prodávající neposkytuje kupujícímu, který není spotřebitelem, záruku za jakost zboží, není-li
tak výslovně mezi prodávajícím a kupujícím sjednáno.
X.
ODSTOUPENÍ KUPUJÍCÍHO OD KUPNÍ SMLOUVY
Spotřebitel má, v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, právo od kupní
smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu do 14 dnů, za předpokladu, že kupní smlouva byla
uzavřena mimo prostory obvyklé pro podnikatelovo podnikání. Odstoupením od kupní
smlouvy dle tohoto odstavce se kupní smlouva od počátku ruší.
Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy běží ode dne převzetí zboží (u kupní smlouvy, jejímž
předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední
dodávky zboží; u kupní smlouvy, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží,
ode dne převzetí první dodávky zboží).
Prodávající spotřebiteli umožňuje odstoupit od kupní smlouvy prostřednictvím vyplnění a
odeslání vzorového formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy, který tvoří přílohu č. 1
těchto VOP (dále jen „Oznámení o odstoupení“). Po obdržení Oznámení o odstoupení
prodávající spotřebiteli bez zbytečného odkladu a v textové podobě potvrdí jeho přijetí.
Pokud je právo odstoupit od kupní smlouvy využito, považuje se lhůta pro odstoupení za
zachovanou, pokud je v jejím průběhu prodávajícímu Oznámení o odstoupení odesláno na e-
mailovou adresu:
nebo korespondenčně na adresu: Mc TREE a.s., Lázně
Toušeň, Hlavní 238, PSČ 250 89.
Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy zboží, které od něho obdržel.
Zboží musí být prodávajícímu vráceno nepoškozené a neopotřebené, zabalené a chráněné
dostatečně proti poškození, nejlépe stejným způsobem jako při dodání. Kupující ponese přímé
náklady spojené s navrácením zboží.
11 / 19
Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto
zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Kupující
bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně
spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu vzniklé škody. Nárok
na úhradu vzniklé škody může prodávající jednostranně započíst proti nároku kupujícího na
vrácení kupní ceny.
Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně
nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijal, stejným způsobem.
Prodávající vrátí spotřebiteli, přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s
tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Jestliže spotřebitel zvolil
jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající
spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu
dodání zboží.
Odstoupí-li kupující, který není spotřebitel, od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez
zbytečného odkladu kupní cenu.
Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu bude
zboží vráceno. V případě spotřebitele, postačí, že bude prokázáno, že zboží prodávajícímu
odeslal. V případě odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy nese po dobu od převzetí zboží
od dopravce do doby, než bude zboží převzato prodávajícím zpět, nebezpečí škody na zboží
spotřebitel.
Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím
a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy
spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je
spolu se zbožím povinen prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek. V případě, že dárek nebude
vrácen zpět, bude chápán jako bezdůvodné obohacení kupujícího. Není-li vydání předmětu
bezdůvodného obohacení dobře možné, má prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši
obvyklé ceny.
Spotřebitel v souladu s ustanovením § 1837 občanského zákoníku nemůže odstoupit od kupní
smlouvy mimo jiné v případě smluv:
a)
o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem
před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením
smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od
smlouvy;
b)
o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu
nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od
smlouvy;
c)
o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu;
d)
o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání
nenávratně smíseno s jiným zbožím;
e)
o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to
však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání
jiných než vyžádaných náhradních dílů;
f)
o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických
důvodů jej není možné vrátit;
12 / 19
g)
o dodávce novin, periodik nebo časopisů;
h)
o dopravě, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu.
V případě kupujícího, který není spotřebitelem, se odstoupení od kupní smlouvy řídí
příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
XI.
POKYNY PRO VRÁCENÍ ZBOŽÍ PŘI ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
Zboží je kupující povinen odeslat na adresu prodávajícího: Mc TREE a.s., Hlavní 238, 250 89
Lázně Toušeň. Zboží je kupující povinen zabalit do obalu, který jej dostatečně ochrání před
poškozením, je-li to možné, nejlépe v původním obalu. Zboží nesmí být přepravováno jinak
než nastojato, neboť zboží obsahuje komponenty plněné olejem, který by se při jiném
způsobu zacházení mohl dostat do chladicího okruhu a tím zboží nenávratně poškodit.
Zboží musí být vráceno čisté a kompletní, včetně všech součástí a příslušenství. V případě, že
prodávající zjistí, že některá část či příslušenství zboží chybí, bude kupující neprodleně
vyzván k jeho vrácení. Než bude zboží kupujícím kompletně vráceno, vyhrazuje si
prodávající právo zadržet část kupní ceny ve výši odpovídající hodnotě nevrácené části či
příslušenství, ledaže kupující, který je spotřebitelem, prokáže, že odeslal kompletní zboží. O
zadržení části kupní ceny, bude kupující vyrozuměn spolu s výzvou k vrácení.
Kupující ke zboží přiloží kopii dokladu o koupi a zaplacení zboží. Spotřebitel má právo
prokázat koupi zboží u prodávajícího i jinými způsoby, přesto prodávající doporučuje přiložit
uvedené doklady. V případě, že koupě zboží u prodávajícího nebude prokázána, není
prodávající povinen odstoupení akceptovat.
Vracené zboží, které bude kupujícím zasláno na dobírku, nebude prodávajícím převzato.
Prodávající doporučuje přepravu vraceného zboží pojistit.
XII.
OSTATNÍ USTANOVENÍ
Kupující si je vědom, že mu koupí zboží od prodávajícího nevznikají žádná práva na
používání průmyslového nebo duševního vlastnictví, zejména ochranných známek, patentů,
registrovaných značek, obchodních názvů a firemních log výrobků.
Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že veškerá komunikace, která má být dle těchto
VOP nebo kupní smlouvy vedena prostřednictvím e-mailu, bude ze strany prodávajícího
zasílána na e-mailovou adresu nebo poštovní adresu uvedenou kupujícím v Objednávce.
XIII. BEZPEČNOST A OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Kupující bere na vědomí, že osobní údaje kupujícího poskytnuté kupujícím prodávajícímu
mohou být předmětem zpracování osobních údajů ve smyslu nařízení Evropského parlamentu
a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27.04.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se
zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES
(dále jen „nařízení o ochraně údajů“).
Rozsah a způsob zpracování osobních údajů kupujících prodávajícím je blíže popsán v příloze
č. 2 těchto VOP (dále jen „informace poskytnuté správcem osobních údajů“). Informace
13 / 19
poskytnuté správcem osobních údajů tvoří nedílnou součást těchto VOP. Odesláním
Objednávky kupující potvrzuje, že se před uzavřením kupní smlouvy s informacemi
poskytnutými správcem osobních údajů v celém jejich rozsahu seznámil.
V případě, že kupující k tomu udělil / udělí souhlas ve smyslu článku 6 odst. 1 písm. a)
nařízení o ochraně osobních údajů, mohou být osobní údaje kupujícího zpracovávány také
v souvislosti s marketingovými akcemi prodávajícího a / nebo smluvních partnerů
prodávajícího (marketingové akce a k nim udělený souhlas kupujícího zahrnují také zasílání
obchodních sdělení elektronickými prostředky) a / nebo v souvislosti ověřováním bonity,
důvěryhodnosti a / nebo platební morálky kupujícího. Kupující udělí svůj případný souhlas
v rámci procesu přípravy a odeslání Objednávky. Osobní údaje zpracovávané výhradně na
základě souhlasu kupujícího budou zpracovávány pouze po dobu, po kterou bude předmětný
souhlas platný. Rozsah a způsob zpracování osobních údajů se souhlasem kupujícího se
v ostatním rozsahu řídí informacemi poskytnutými správcem osobních údajů a z těchto
vychází.
Prodávající může dále při poskytnutí souhlasu zpracovávat tzv. „cookies“ tak, aby usnadnil
poskytování služeb informační společnosti, v souladu s ustanovením Směrnice 95/46/ES o
účelu „cookies“ či podobných nástrojů a je zajištěno, aby kupujícím byly známy informace,
které se ukládají do koncového zařízení, jež používají, kupující mají možnost odmítnout, aby
„cookies“ nebo podobné nástroje byly ukládány do jejich koncových zařízení, např. tím, že
spustí ve svém prohlížeči funkcionalitu anonymního prohlížení.
XIV. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Odesláním Objednávky prostřednictvím internetového obchodu kupující bez výhrad přijímá
veškerá ustanovení těchto VOP včetně příloh a vyjadřuje s nimi svůj souhlas.
Veškeré právní vztahy mezi kupujícím a prodávajícím a případné spory mezi nimi se řídí
právním řádem České republiky a budou řešeny před příslušnými soudy České republiky.
Spotřebitel má podle zákona o ochraně spotřebitelů právo na mimosoudní řešení
spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb (dále jen
„spotřebitelský spor“). Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) je v
České republice Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ:
000 20 869, internetová adresa:
Tyto VOP včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 15.7.2019 a ruší předchozí znění
VOP včetně jejich součástí, přičemž jsou k dispozici v sídle a provozovnách prodávajícího
nebo elektronicky na internetové adrese:
Nedílnou součást těchto VOP tvoří následující přílohy:
Příloha č. 1: Vzor formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem
Příloha č. 2: Informace poskytnuté správcem osobních údajů
Základní kontakty:
Sídlo prodávajícího:
Mc TREE a.s.
Živanická 26
14 / 19
190 17 Praha 9
Vzorková prodejna prodávajícího:
Na Poříčí 27
110 00 Praha 1
Otevírací doba:
Pondělí až pátek: 9 až 18 hod.
Tel:
+420 724 147 096
E-mail:
Autorizovaný servis: Pondělí až pátek: 9 až 17 hod.
Tel:
+420 255 717 441; +420 725 781 964
E-mail:
Kontaktní údaje pro komunikaci se spotřebiteli: Pondělí až pátek: 9 až 18 hod.
Tel:
+420 724 147 096
E-mail:
Splátkový prodej: pondělí až pátek: 9 až 18 hod.
Tel:
+420 724 147 096
E-mail:
Číslo účtu:
5011105919/5500
Seznam míst pro zpětný odběr použitých výrobků nalezne na:
www.elektrowin.cz/cs/obce-a-sberne-dvory/seznam-mist-zpetneho-odberu.html
15 / 19
PŘÍLOHA Č. 1
Formulář pro oznámení o odstoupení od kupní smlouvy uzavřené distanční formou
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od kupní
smlouvy)
Adresát:
Mc TREE a.s.
Hlavní 238
250 89 Lázně Toušeň
E-mail:
Oznamuji, že tímto odstupuji od kupní smlouvy o nákupu tohoto zboží:
Číslo daňového dokladu:
Datum objednání:
Datum obdržení:
Jméno a příjmení spotřebitele:
Adresa spotřebitele:
Kupní cena má být vrácena bezhotovostním převodem na bankovní účet číslo:
___________________________
Místo a datum
____________________________
Podpis spotřebitele
(pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
16 / 19
PŘÍLOHA Č. 2
INFORMACE POSKYTNUTÉ SPRÁVCEM OSOBNÍCH ÚDAJŮ
podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27.04.2016 o ochraně fyzických osob v
souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES
(dále také jen „Sdělení“)
I.
Úvodní informace
1. Společnost Mc TREE a.s., se sídlem Praha 9, Živanická 26, PSČ 19017, IČO: 25071939,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. B 4246
(dále jen „Správce“), informuje tímto v souladu s nařízením Evropského parlamentu a
Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27.04.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se
zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice
95/46/ES (dále jen „Nařízení o ochraně osobních údajů“), o rozsahu a způsobu
zpracování osobních údajů svých obchodních partnerů (dále jen „Subjekt údajů“).
Subjektem údajů ve smyslu tohoto sdělení se rozumí jak dodavatelé, objednatelé, kupující
a / nebo zákazníci Správce (včetně spotřebitelů), tak také případné jiné osoby v obdobném
postavení ke Správci.
2. Pokud v tomto Sdělení není výslovně uvedeno jinak, platí, že význam definic použitých
v tomto Sdělení odpovídá definicím v Nařízení o ochraně osobních údajů.
II.
Účel a právní základ zpracování osobních údajů
1. Osobní údaje Subjektů údajů jsou / budou Správcem zpracovávány v souvislosti s (i)
plněním povinností ze smluv uzavřených se Subjekty údajů, (ii) vedením evidence
Subjektů údajů, (iii) realizací záručního a pozáručního servisu výrobků LIEBHERR,
případně jiné spotřební elektroniky a / nebo (iv) plněním zákonných (a podzákonných)
povinností Správce (zejména pak (nikoli však výlučně) v souvislosti s plněním povinností
souvisejících s vedením účetnictví Správce).
2. Osobní údaje Subjektů údajů zpracovávané v souvislosti s (i) plněním povinností ze smluv
uzavřených se Subjekty údajů, (ii) vedením evidence Subjektů údajů, (iii) realizací
záručního a pozáručního servisu výrobků LIEBHERR, případně jiné spotřební elektroniky
a / nebo (iv) plněním zákonných (a podzákonných) povinností Správce (zejména pak
(nikoli však výlučně) v souvislosti s plněním povinností souvisejících s vedením účetnictví
Správce) budou zpracovávány za účelem plnění smluvních (viz článek 6 odst. 1 písm. b)
Nařízení o ochraně osobních údajů) a / nebo zákonných (viz článek 6 odst. 1 písm. c)
Nařízení o ochraně osobních údajů) povinností Správce.
3. Správce má k tomu oprávněný zájem ve smyslu článku 6 odst. 1 písm. f) Nařízení o
ochraně osobních údajů na předcházení škod na jeho majetku a / nebo majetku třetích
osob, ochraně jeho majetku a / nebo majetku třetích osob, ochraně svého obchodního
tajemství a na předcházení a následném vyšetření případné trestné a / nebo jiné protiprávní
činnosti vedené proti Správci a / nebo třetím osobám, a za tímto účelem považuje za
nezbytné provozovat v / na prostorách (jak výrobních, tak také prodejních a / nebo
administrativních) Správcem pronajatých a / nebo nacházejících se ve vlastnictví Správce,
na adrese Lázně Toušeň, Hlavní 238, PSČ 250 89 kamerový systém bez zvukové stopy.
17 / 19
Zpracovávání osobních údajů kamerovým systémem Správce zahrnuje také krátkodobé
uchovávání obrazového záznamu pořízeného předmětným kamerovým systémem (k době
uchování záznamu viz níže).
4. Subjekty údajů mají právo vznést proti zpracovávání osobních údajů o jejich osobě
kamerovým systémem Správce námitky.
5. Osobní údaje Subjektů údajů zpracovávané Správcem v souvislosti s provozem
kamerového systému bez zvukové stopy budou Správcem zásadně zpracovány nejvýše po
dobu 21 kalendářních dní. Pouze v případě důvodného podezření ze spáchání trestného a /
nebo jiného protiprávního činu Subjektem údajů může být obrazový záznam Správce
pořízený kamerovým systémem Správce zpracováván po delší dobu, a to dobu nezbytně
nutnou k řádnému a úplnému prošetření věci.
III.
Rozsah zpracovávaných osobních údajů
1. Osobní údaje Subjektů údajů mohou být zpracovávány v rozsahu: jméno/a, příjmení, rodné
příjmení, firma (název obchodní společnosti a / nebo jiné formy právnické osoby), datum a
místo narození, rodné číslo, místo trvalého pobytu (obec, ulice, číslo popisné / číslo
orientační, PSČ), místo faktického pobytu (obec, ulice, číslo popisné / číslo orientační,
PSČ), adresa sídla (obec, ulice, číslo popisné / číslo orientační, PSČ), telefonní číslo/a, e-
mail/y, IČO, DIČ, fakturační údaje, případně také údaje o příchodech a odchodech do /
z areálu Správce nacházejícím se na adrese Lázně Toušeň, Hlavní 238, PSČ 250 89 a
obrazový záznam zachycený kamerovým systémem umístěným v objektu/ech Správce.
IV.
Doba zpracování osobních údajů
1. Osobní údaje Subjektů údajů budou zpracovávány pouze po dobu nezbytně nutnou.
Osobní údaje Subjektů údajů zpracovávané v souvislosti s (i) plněním povinností ze smluv
uzavřených se Subjekty údajů, (ii) vedením evidence Subjektů údajů (zejména pak
vedením evidence objednatelů / zákazníků Správce), (iii) realizací záručního a
pozáručního servisu výrobků LIEBHERR, případně jiné spotřební elektroniky a / nebo (iv)
plněním zákonných (a podzákonných) povinností Správce (zejména pak (nikoli však
výlučně) v souvislosti s plněním povinností souvisejících s vedením účetnictví Správce)
budou zpracovávány nejvýše po dobu existence závazků ze smlouvy uzavřené mezi
Správcem a příslušným Subjektem údajů a / nebo minimální dobu určenou příslušnými
právními předpisy (podle toho, která doba je / bude delší).
V.
Kontaktní údaje
1. Správce lze kontaktovat:
a) písemně na adrese Lázně Toušeň, Hlavní 238, PSČ 250 89;
b) telefonicky prostřednictvím telefonního čísla +420 725 847 896
c) elektronicky prostřednictvím e-mailu: sekretariat@mctree.cz.
18 / 19
VI.
Informace o příjemcích osobních údajů a úmyslu předat osobní údaje
1. Osobní údaje o Subjektech údajů budou získány od a / nebo mohou být eventuálně (a
pouze v nezbytném rozsahu) poskytnuty následujícím osobám a / nebo subjektům:
a) společnosti ARCHAN s.r.o., se sídlem Praha 9, Živanická 26, PSČ 19017, IČO:
26150051, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn.
C 74690 (dále jen „ARCHAN s.r.o.“), a to v souvislosti realizací záručního a pozáručního
servisu výrobků LIEBHERR, případně jiné spotřební elektroniky;
b) společnosti MAURIC JANÁK ZEITHAML s.r.o. advokátní kancelář, se sídlem
náměstí T. G. Masaryka 142, 261 01 Příbram, IČO: 03389391, zapsané v obchodním
rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 230092 (dále jen „MAURIC
JANÁK ZEITHAML s.r.o. advokátní kancelář“), a to v souvislosti s poskytováním
právních služeb Správci.
2. Správce nemá v úmyslu předat osobní údaje Subjektů údajů do třetí země a / nebo
mezinárodní organizaci.
VII.
Další informace o zpracování osobních údajů
1. Osobní údaje Subjektů údajů budou zpracovávány neautomatizovaně.
2. Osobní údaje Subjektů údajů budou zpracovávány Správcem a v souladu s pokyny
Správce také těmito zpracovateli osobních údajů:
a) společností ARCHAN s.r.o.;
b) společností MAURIC JANÁK ZEITHAML s.r.o. advokátní kancelář.
3. Subjekt údajů, jehož osobní údaje jsou zpracovávány má právo požádat Správce o
poskytnutí informace/í o zpracování jeho osobních údajů.
4. Subjekt údajů má právo požadovat od Správce přístup k osobním údajům týkajícím jeho
osoby, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, a vznést námitku proti
zpracování. Subjekt údajů má také právo na přenositelnost osobních údajů o jeho osobě.
5. Subjekt údajů má právo získat osobní údaje, které se ho týkají, jež poskytl Správci, ve
strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje
jinému správci, aniž by tomu Správce bránil, a to v případech stanovených Nařízením o
ochraně osobních údajů.
6. Pokud se Subjekt údajů domnívá, že došlo k porušení právních předpisů v souvislosti s
ochranou jeho osobních údajů, má právo podat stížnost u některého dozorového úřadu.
Dozorovým úřadem pro území České republiky je Úřad pro ochranu osobních údajů
(
19 / 19
Obchodní podmínky si můžete stáhnout zde